Subject: Kooskõlastus: Veespordi avatud uste päev
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 9 Jun 2025 09:18:32 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele. Emajõe ei sulgeta, aga
tegevused teatud lõigus toimuvad.

tervitades

Lennart Puksa
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 |
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade
Taotlus: 04.06.2025

Taotleja info

KORRALDAJA

Ürituse korraldaja on: 	Juriidiline isik

Korraldaja registrikood: 	80006152 (Sõudmise ja Aerutamise klubi
"Tartu", Tartu linn, Tartu linn, Tartu maakond, 51008, Ranna tee 3)

Korraldaja kontakttelefon: 	+37253422360

Korraldaja kontakt e-post: 	 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

AVALIK ÜRITUS

Ürituse nimi: 	Veespordi avatud uste päev

Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm): 	spordipäev
algajatele

Ürituse sisu: 	Tartu aerutamise- ja sõudekeskuse spordipäev Tartu
noortele ja täiskasvanud harrastajatele.

Ürituse veebileht ( <https://www.> https://www...):
<https://saktartu.ee/> https://saktartu.ee/

Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 	100

Ürituse etappide aeg:

Tegevus 	Aeg

Ürituse toimumise aeg 	15.06.2025 kell 11:00 kuni 15.06.2025 kell 17:00
(6 tundi 0 minutit)

Ürituse toimumise koht: 	Ranna Tee 3 spordibaasis, sõudebaasi
sillal ja Emajõel. Emajõel liikluse sulgemiseks vajadust ei ole, käiakse
jõel spordibaasi juures treeningtegevuse tasemel, arvestatakse teistega..

Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus: 	Ei

Ürituse ala:
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?obj=47bc054611dafbf56c7b99503fca6
9ce&rida=0&module=205&op=999> Vaata objekte kaardil

Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 	Ei

Välitualettide paigaldamine: 	Ei

Jäätmekonteinerite paigaldamine: 	Ei

Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 	Ei

Turvateenuse osutamine: 	Ei

Pürotehnika või lahtise tule kasutamine: 	Ei

Kaubandustegevuse korraldamine: 	Ei

Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine: 	Jah

Tasuta toitlustamise / joogi kirjeldus: 	vesi, karastusjoogid,
maiustused

Helitehnika kasutamine: 	Jah

Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus): 	30W

Elektri kasutamine linna võrgust: 	Ei

Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava
transpordi peatumine Raekoja platsil jms):

KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE

Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid
on leitavad siit

Kategooria: Materjalid ja ostud

Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt
kasutatavad.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema
korduskasutatavad..

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Sündmuse läbi viimiseks kasutatav varustus on korduskasutuses.

Kategooria: Toitlustus, veekasutus

Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid,
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud.
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära
visata.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Korraldaja pakub joogiks kraanivett ja karastusjooke.

Kategooria: Jäätmekäitlus

Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust.
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa,
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta.
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Järgitakse spordikeskuse jäätmete liigiti kogumise korda.

Kategooria: Transport

Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta,
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale,
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Korraldaja transporti ei paku, noored liiguvad spordibaasi üldjuhul jala
või ratastel.

Kategooria: Energia, ressursitõhusus

Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik
seda võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritus toimub päevasel ajal välitingimustes, on ressursitõhus.

Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga

Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda
kui enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest
vähemalt üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud
kasutada.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusega ümbruskonnale kahjulikku mõju ei tekitata.

Kategooria: Kommunikatsioon

Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Külastajatele selgitatakse spordibaasi keskkonnareegleid.

Kinnitan esitatud andmete õigsust!: 	jah

Täitja kontaktinfo
Nimi: Argo Normak
E-post: [email-masked]
Telefon: 53422360

	Kinnitan esitatud andmete õigsust.

Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik Tartu
Linnavolikogu määrusest nr 60
<https://info.raad.tartu.ee/dhs.nsf/web/viited/VOLM2019041700060> "Avalike
ürituste korraldamise ja pidamise nõuded" tulenevatest nõuetest.